-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selamat datang dunia blogger . YAHOOO.

Assalamualaikum.

Yeah, sukanya hati dapat menulis blog. Yelah sudah lama tak menaip papan kekunci ini,hehe, Tengok ayat pun dah jadi skema lema kan? Dunia blog sebenarnya sudah lama ditinggalkan atas sebab tertentu, alasan yang masih  kukuh lah tu kononnya, Tapi takpa, sekarang aku sudah kembali mewarnai dunia blogger tempatan, Jadi freshie dan kena mula  dari hujung nun di bawah.

Apa sudah jadi dengan para blogger yang aku kenali dulu kala agaknya. Tapi masih dapat dengar khabar sesetengah dari diorang. Yang semakin gempak dan terus meningkat. Kalau aku perkenalkan diri maybe diorang sudah lupa sama guer, haha.

Menjadi penulis bebas di sesawang malaya sejak 2008, maybe itu tarikh tak dapat dilupakan, eceh! Aku ibarat blogger yang tak ada masa dengan blognya, umpama pakwe yang busy melayan karenah aweknya  gitu, :) Serius sangat memang minat dengan dunia blogger ini banyak sebab :

blog itu macam diary milik kita.

Aku rasa korang selalu dengar perkataan, " aku punya blog, suka hati aku lah". LAntaklah nak masuk cerita pergi sana, buat apa, kisah pakwe hensem ( blogger awek suka buat cerita camni,hehe) , entry pun macam updated status Facebook je kan. Bila dah tua, cucu cicit pun boleh baca apa kebenda yang ditulis kita muda mudi. Iya pak, pada pendapat aku blog kita memang suka hati kita nak menulis selagi ada etika yang mesti dipatuhi. Benda ini rasanya semua orang matang tahu kan? Alolo contohnya menulis blog yang sedap dibaca ayatnya dan syahdu je. Takdalah memaki hamun senang citer. hoho. Mudahan aku nanti bila semakin aktif tak jadi tetap maintain . Please no war.

Lagi sebab aku suka blog:

Macam-macam ada.

Ya! Kawan, ilmu dan maklumat ! Even kita sendiri tak pernah berjumpa sesama blogger tetapi ilmu dapat dikongsi melalui penulisan. Penulisan yang berilmu pula dianggap sebagai maklumat ! Hurm, Ada lagi !Special nya dalam penulisan blogger ini kebanyakkan menceritakan sesuatu yang amat jarang sekali diceritakan oleh surat khabar atau pun TV. Contohnya negeri aku Johor makan pisang goreng cecah sambal kicap. Then aku tulis dalam blog siap dengan gambarnya lagi. Pastu lagi, korang baca. So disitu info secara tak lansung diterima kan2? hehe. Kisah kisah menarik para blogger menjadi pengalaman juga pada kita.

Oklah setakat 2 3 kerat perenggan dah cukup kot untuk entry pertama blog ini pak. Sebelum itu, aku perkenalkan diri sebagai fiDooo. Ha, nama jelah dulu. Nanti entry lain kita baru kenal mengenal ok. JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI ! TQ

5 comments:

Komen apa saja, janji anda bahagia :D
Ini adalah dofollow, rajinkan letak link sekali kalau mahu.
Terima kasih.